Pistolhylsteret skriger
hysterisk efter det ene skud
der er i bøssen
mens computerens tastatur
hovedsageligt spytter bogstaver
om urbane kulturer i blodet.
Det rene word-program rekognoscerer
det ene hjørne af videnskaben efter det andet
jeg spytter bare på skærmen
håber på godt vejr i morgen
lad kæften brænde på hæsblæsende gløder
og tænker det hersens kunst
er vel kommet for at blive
og det er hele krøllen på halen
du jagter i hærdigt for din egen
selvrealiserings skyld,
enten det eller du er
selvoptaget bastard
der foregiver, at blodet
løber automatisk rundt
i kroppen uden du selv gør det mindste
ved dén sag for dens sags skyld
jeg gør i det mindste noget stort
og det er slet ikke så lidt, hvis
du tænker dig en smule om
i ny og næ, NÆ du, jeg har
hældt kogende asfalt i halsrøret
en sommermorgen, hvor hannerne
galer som sindssyge på et smadret
diskotek uden drikkepenge
for mit allerhelvedes besvær,
har du nogensinde set en født flaskepost
der aldrig melder sit budskab eller
foregiver du aldrig at have stiftet
bekendtskab med netop mig?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar