jeg tænker på solbriller
jeg tænker på at slice mine halspulsårer
jeg tænker at jeg ikke længere har den samme
trang til pizza og sådan
jeg tænker at solbriller
for mennesker der er komplet
stilforladte deri finder trøst i form af
solbriller der i deres eget billede konstituerer stil
når de i virkeligheden bare ligner mennesker
der er på vej til begravelse
i deres triste halvfede ansigter
(ikke alle er fucking johnny cash, røvhul)
jeg har altid hadet solbriller
jeg har altid hadet idéen om solbriller som en genvej
til coolness
jeg kan ikke rigtig slippe det billede
jeg tror jeg vil have et par solbriller
der bliver en forlængelse af min coolness
ikke en pseudofed overbygning uden fundament, altså
jeg vil bære dem når mit blik signalerer vinter
(de skal ikke koste mig en skid)
de skal være neutrale i sit udtryk
de skal være neutrale i dit udtryk
de skal lægge sig op af min ansigtsmuskulatur
og specielt mit smil sige
jeg har solbriller dit svin jeg er ved at gå op
i limningen
jeg har det allerede meget bedre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar