Tusindfrydvej var navnet 
på gaden hvor jeg voksede op 
som blomster af knoglemarv.
Klokkeblomst var navnet 
på vores kanin. Den var
stiv af død og tung som 
bare fanden da vi
begravede den i baghaven.
Vores hund
King var navnet. Min far
gik en tur med ham en dag
hvor King skvattede majestætisk,
forlyder beretningen, og lidt, faktisk alt
for tyk. Men det er ikke derfor vi er her.
Hans tidsindstillede labradorkorpus havde længe været
under opsejling og min far var godt klar over hvad klokken var
slået. Det var tidlig morgen og timer 
senere døde han ved dyrlægen sammen med min søster
og far med hinanden i hænderne.
Jeg havde to skildpadder jeg passede de stod i et
akvarium i mit værelse på tolv 
kvadratmeter med udsigt til lastbilchaufføren
på den anden side af vejen og vores have på den ene. 
Skildpadderne gik også bort lidt efter 
lidt. Som barn var jeg selv bange for at 
dø ad helvede til. Det er der ikke så meget
du kan gøre ved.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar