Mit fravær er sikkert betragteligt iøjnefaldende da jeg sætter mig på den ledige plads der omgives af en ung pige først i tyverne eller sidst i teenageårene og ved hendes side hendes taske og overfor hende og dermed ved siden af mig en fyrreårig, der stinker utroligt meget af alkohol og lidt af råddet kød. Da han forsøger at snakke til mig, kan jeg se stivheden i hans øjne og han stammer også en smule. Han stammede måske endnu mere før, måske lægger alkoholen en dulmer på meget af hans pis. Det er ikke til at sige. Jeg kan ikke finde ro, så jeg sidder og bladrer med pupillerne gennem træerne, der passerer forbi. Den ældre herre ved min side vil snakke og jeg gider ikke fucking snakke. Han overhører nogles snak i den modsatte kupe og kommenterer i ny og næ på deres ting, som skudt ud af en kanon, der overrumpler dem hver gang fordi de sidste gang var fuldstændigt overbeviste om, at han havde fattet det hint, at de for helvede bare gerne vil føre deres ligegyldige smalltalk for dem selv, og kan vi så være frie, synes de at sige. Mine høretelefoner gik flad efter 20 minutter og jeg skal sidde i 2,5 time. Fremragende. Jeg tager en dyb indånding idet det faktum går op for mig. Jeg svarer kort og kontant med ja og nej og okay og det vidste jeg ikke da min sidemand vil snakke om prisen på øl og pis og lort. Han er faktisk okay sød. Det kunne have været meget værre. Jeg vil have hende der sidder overfor mig skal give mig opmærksomhed og ikke så meget fordi jeg er en skid tiltrukket af hende, jeg vil bare gerne have, at alle kvinder skal synes jeg er pisse interessant og pisse lækker og alt det der. Hendes øjne sidder meget tæt og presset ret langt ind i kraniet. Hun har fuldstændigt kort hår, hvorfor jeg først tror, hun er lesbisk, men senere ser det ud som om hun har siddet og ventet på hendes fyr, der står på i Horsens. Han har de der kødklumpsudvidende øreringe i og har bildt sig selv ind, at han er en slem dreng og fred være med knægten. Plus min sidemand på et tidspunkt kommenterede et eller andet på hendes mobil, der havde et billede af en mand, hvortil hun sagde noget med, at sådan måtte hendes kæreste sgu godt se ud. "Det ville ikke gøre noget" med en meget tung Aalborggensisk dialekt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar