tanker der i et øjeblik
vil ud af brystkassens vinterlighed sne
snart på tapetet den potentielle spektakularitet
min kalender indeholder
ikke andet
end transcendens
der står smeltede træstammer på et bord
her dufter af varm kulde
århushorisonten er en slående smuk widescreen
vi har akkumuleret årevis af platonisk kærlighed
op i blodbanerne døden fylder knap
nok en håndfuld prøv og se
den her sprogløshed sænke paraderne uden overhovedet
at prøve tag et snefnug under en lup betragt det pis
mikroskopisk nærværende makrokosmisk tilbagevisende livet
er en dans på gentagelsen indåndingen af træets gennemsyrede
egenbevidsthed hvornår lever vi nok til at glemme at vi gør det hvor
dan trækker du vejret tilbage jeg vil ikke dø jeg vil godt
strække den her hvadhed ud i sindssygt bløde kys fra din klare mund jeg
ved ikke hvad jeg vil men jeg ved hvad jeg ikke vil

Ingen kommentarer:

Send en kommentar