Der sidder en kvinde overfor. Hun kigger overhovedet ikke op. Tilbage for den sags skyld. Jeg slår en abrupt gestus ud i det blå  for at fange kvindens øje i periferien. Hendes blik er stadig stålsat. Nu kigger hun diskret op og det er svært umiddelbart at detektere ved hjælp af hendes øjne, om hun kigger delvist op fordi hun har opfattet, at jeg vil af idiosynkratiske årsager have hendes opmærksomhed eller om hun bare finder mig komplet mærkelig og skaldet. Bag mig sidder pigen, der har valgt den yderste sofa således, at hun kan lave hvad fanden det er, hun skal lave i fred og udistraheret kontempleret gloende på biblioteksbøger, en skønlitterær sektion. Vi sidder spejlvendt og hun er rødhåret. Måske rimeligt nok lækker. Ikke andet end blot traditionel "skønhed". Traditionel skønhed er røvsygt, jeg er mere til karmakvinder. hvad  bringer du til bordet, vil jeg æde dig som en lækker buffet. Hende med stålblikket fortrækker stadig ikke en mine. Jeg foretrækker en mine. Et for fanden bevis på, at du ikke bare er en iskold cunt. Ansigtstrækning, jeg er ligeglad. NOGET. Hun læser en eller anden udgave af psykologi og er garanteret psykolog selv. nogle siger de kan skrive sig ud af kriser, depressioner. Så har de kraftedeme ikke været langt nok ude. Hvis noget blæk kan rette op på dit pis. Er kvinder i violet eller lilla liderlige eller hvad? Hende den traditionelle skønhed, har netop forladt bygningen og skiftet plads med en midaldrende kvinde. Hun har tydeligvis lyst til sex. Måden hun nærmest ånder mig i nakken og slikker min hals med sin puls. Hun har lige taget sin telefon op. Det er som om hastigheden på vores beskedskrivning er et kapløb. En halvstammende mand siger med manglende situationsfornemmelse foran mig, at han skal tale med dæmpet stemme. Fordi han sidder på biblioteket, siger han. Han siger: Jeg kan ikke tale særligt højt. hvilket er en auditiv kontradiktion der vil noget. Han taler fucking højt cocksuckeren. En lille smule malplaceret pige midt eller sidst i tyverne sidder på hug med makeup i hele krydderen og leder efter digte. Hun finder ingenting og er skredet nærmest inden hun er kommet. Dem midalrende bag mig har sat hån

Ingen kommentarer:

Send en kommentar