Tekst om mig selv til Rune fra Lynfabrikken

Hej Rune


I henhold til den korrespondance og samtale du har haft med med min jobkonsulent, Birgitte fra Jobvækst i Århus, sender jeg her nogle ord om mig selv. Yderligere vedhæfter jeg mit cv i mailen.

Mit navn er Morten Rye Andersson. Jeg er et menneske med et rigtig stort smil. Hvis jeg vel og mærke færdes i det rigtige miljø blandt de rigtige mennesker. Derved får jeg en fantastisk energi og en drivkraft i forhold tíl dét, at jeg koncentreret og seriøst, vil sætte mig ned og arbejde med en opgave. Jeg vægter det tungt at udføre og fuldføre et job tilfredsstilllende overfor den modtager, der nu måtte være. På den måde opfatter jeg mig selv som meget professionel og tager den stillede opgave meget alvorligt.

Jeg har stort set altid været et kunstnerisk væsen og i retrospektion nok også kunstner. Dog skulle jeg helt op i teenageårene før jeg fik øjnene op for, hvem jeg egentlig var i dén henseende. Jeg har altid elsket den fordybende proces i fx det at sidde og tegne og man ville have svært ved at komme i kontakt med mig, hvis jeg var under denne "påvirkning". Som 19-årig flyttede jeg til Århus, hvor jeg startede på Århus Kunstakademi og tog grundskoleuddannelsen, der indbefatter skulpturering, tegnelære og kunsthistorie samt egne selvvalgte projekter. Herefter gik jeg halvandet år på fagskolen under forgreningen Maleri.

Siden jeg var 19 har jeg dyrket sproget enormt meget i form af skriven dyngevis af poesi, stort set hver dag og gerne flere digte, til tider noveller. Jeg har altid været ekstremt fascineret af ordets kraft og hvad det kan skabe af eksempelvis associationer i det enkelte menneske og hvilke følelser det kan sætte igang. Derudover er jeg simpelthen bare en nørd når det kommer til sprog. Jeg er typen, der kan finde på at slå op i en fremmedordbog for at lære nye ord. Jeg er lærevillig og især i forhold til sprog, da jeg føler, at lyst skaber evner og derved sker en konstruktiv befrugtning af en konstant fremadskriden.

Jeg er drevet af en perfektionisme i dén retning og stiller mig derfor aldrig tilfreds eller vil finde mit produkt perfekt. I den forstand, at perfektionen er en illusion selvfølgelig. Det er altsammen en fortløbende proces, der konstant skal fodres og jeg føler mig ikke bedre end min sidste tekst så at sige. Den velformulerede, velskrevne, flydende tekst, der bare lader øjet glide hen over papiret er, hvad jeg stræber efter. Et levende, beskrivende, jonglerende sprog, der blomstrer i læserens hjerneceller.
Samtidig ser jeg det som en spændende udfordring at skulle formulere, hvad skal vi kalde det; en målrettet tekst. Altså en mere faglitterært rettet tekst, der udelukkende går på informationer og formidling af et emne, der skal behandles. Så det går rent og forståeligt ind hos sin læser / målgruppe. Det kunne også være en flyer, der kommer ind på et emne, skal beskrive en kommende event eller reklame for et eventuelt sted, der skal have boostet deres image. En udfordring jeg også ville finde super fed, var hvis en tekst skulle formuleres ungt. Måske med slang eller en såkaldt reklamestrategi, hvor man skal finde på noget, der momentant fanger øjet i havet af den moderne, visuelle informationstrøm.

Alt i alt er jeg bare et virkelig kreativt væsen, der elsker at slå sanserne ud og at ARBEJDE kreativt med andre kreative mennesker. Så jeg håber, du kan finde plads til mig på en eller anden vis. Det ville være intet mindre fantastisk.

Venlig hilsen Morten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar