Mælkevejen




Jeg har blod på tanden
og tanden er et
overdimensioneret elfenben
der skærer dybt ind i hjertet
blandt andet
og elfenbenet

spytter livsblod fra sin rod
blandet med rødder
voksende med solens styrke
og styrken er i sandheden
og de patologiske løgne
og løgnen er en stikpille
af kvindelig kærlighed
i kolossal særdeleshed
og kærligheden er ét
skrigende stykke kridt
på en tavle i livets hals
og halsen er spækket med for lidt
kalcium og for meget cipralex og
Litium og andre mærker jeg ikke lige
kan komme på eller lide
jeg har glemt dem hos lægen
og i mellemtiden glemt
hvem jeg er, men de her
lykkepiller er bare toppen
i kroppen
og jeg skaber mig
illusoriske verdener,
der splitter mit syn i to
der river et utopia itu
som én kokosnød på en øde
ø
hvor mælken løber ud i sandet.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar