Noget kedeligt om død




Jeg sidder i bussen og blikket flakker forbi husenes skiftende kulører.
Det er kedeligt.
Jeg kommer ind ad døren til min lejlighed, tænder for News, hvor de snakker i ét væk om en dansk pige, der er forsvundet fra jordens overflade. Og et eller andet om død og ødelæggelse.

Jeg er sulten og smører mig en mad.
Jeg er også ret liderlig, så jeg ringer til en virkelig god veninde.
Hun siger ikke en skid først og siger bagefter ikke en skid. Jeg spørger om hun er frisk.
Du kommer bare, siger hun. Lige inden jeg kommer hende over maven og på den venstre brystvorte, var jeg ret begejstret for at se hende. Som i at det kunne være hyggeligt og sådan. Men jeg finder ud af det bare er liderligheden og skrider hjem umiddelbart efter. Jeg tænder fjerneren og kraftedeme ikke om de stadig viser noget dødt.
Det er kedeligt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar